Postări populare

duminică, 27 februarie 2011

1. Reciclez, deci traiesc



1. Reciclez, deci traiesc

 

 

Secțiunea

Terra Magazin

 

Numele şcolii/grădiniţei

GRUPUL SCOLAR SANITAR “ANTIM IVIREANUL” RAMNICU VALCEA

 

Cine a participat

 elevi DIN CICLU GIMNAZIAL SI LICEAL  şi membrii echipei verzi

 

Date de identificare

COLECTARE DE HARTIE SI CREATIVITATE IN CREAREA DE PALARII ECOLOGICE – LUNA FEBRUARIE










Obiective cadru:
·        cunoaşterea şi utilizarea unor tehnici de lucru cu diverse materiale şi ustensile;
·        proiectarea, confecţionarea şi evaluarea unor produse simple;
·        dezvoltarea capacităţii de cooperare în scopul realizării unui produs;
·        dezvoltarea simţului practic.






Obiective de referinţă:
o   să identifice şi să clasifice materialele din natură şi materialele sintetice în funcţie de caracteristicile lor;
o   să aplice tehnici de prelucrare a materialelor;
o   să utilizeze ustensile şi instrumente adecvate prelucrării unor materiale;
o   să îmbine în mod adecvat tehnicile de realizare a unor produse simple;
o   să aprecieze intuitiv calitatea unor materiale folosite sau a unui produs finit;
o   să combine materialele şi tehnicile învăţate pentru obţinerea unor produse complexe;
o   să-şi exprime părerile despre modul în care se poate realiza un produs dat sau o compoziţie;
o   să coopereze cu colegii într-o echipă la realizarea unor produse;
o   să descopere posibilităţi de utilizare a diverselor materiale,
să găsească variante de realizare a aceluiaşi produs, cu tehnici şi materiale diferite





Obiectivele specifice ale proiectului

1.     1.Creşterea gradului de conştientizare privind problemele de mediu
2.     2.Dezvoltarea spiritului civic şi a capacităţii elevilor de a ocroti natura
3.     3.Participarea alături de părinţi, bunici şi autorităţile locale la la ingrijirea şi protejarea mediului
4.     4.Responsabilizarea celor din jur pentru a nu periclita sănătatea mediului
5.     Antrenarea tuturor cadrelor didactice şi elevilor in activităti ecologice
6.     Invatam copiii sa constientizeze cat de important este sa protejeze natura si sa se implice activ in campania de reciclare a deseurilor.
2. Exemplul copiilor poate fi urmat de parinti, vecini, prieteni.
3. Dezvoltam spiritul de echipa si competitie in randul copiilor
7.     Ce putem recicla?






















  • Activitatea lunii Februarie

Hartie – ziare, reviste, plicuri, carti vechi, hartie de scris, ambalaje de carton;


De ce si cum sa reciclam?


Reciclarea este una din cele mai simple metode de a proteja planeta de poluare. Aceasta reprezinta procesul de separare, colectare si refolosire a materialelor si produselor vechi pentru crearea unora noi. Astfel, se asigura reducerea consumului de energie necesar extragerii materiilor prime, respectiv a distrugerii deseurilor. Reciclarea contribuie la reducerea costurilor de depozitare a deseurilor, precum si la diminuarea emisiilor de gaze cu efect de sera.

Fata de alte metode ecologice, reciclarea este cea care presupune cel mai mic efort din partea noastra. Deseurile menajere trebuie sortate inainte de a le arunca in containere, separate pe tipuri de deseu acceptat (plastic, sticla, hartie etc).


Sfaturi ecologice

Oameni buni, natura s-o iubiţi!
Căsuţe pentru păsări construiţi!
Reciclaţi deşeuri, hârtie colectaţi!
O floare, un copac oricând plantaţi!
Toţi aerul curat să îl păstrăm!
In mijlocul naturii să ne bucurăm!
Tot binele Terrei depinde de noi!
In coşuri puneţi deşeuri şi gunoi!
Nu distrugeţi iarbă şi copaci!
Acest paradis verde să-l păstraţi!
Terra ne roagă să o protejăm,
 
CERINŢELE PROIECTULUI



1.  Căutaţi informaţii despre hârtie:
·        mod de obţinere
·        tipuri şi caracteristici
·        importanţa – utilizarea


2.  Găsiţi curiozităţi, proverbe, ghicitori despre hârtie. “ Stiati ca…”


3.  Construiţi un rebus care să aibă cheia cuvântul HÂRTIA.


4.  Realizaţi un poster intitulat „Drumul hârtiei”.


5.  Realizaţi o compunere liberă „Ce simte o foaie de hârtie aruncată la coş?”


6.  Formulaţi reguli de prevenire a risipei de hârtie, intitulate Micul ecologist


7.  Realizaţi o reclamă pentru activitatea de colectare a hârtiei.


8.  Realizaţi produse folosind metodele şi tehnicile de prelucrare a hârtiei învăţate de parcurs.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu